אירועי פרויקט נשים וטכנולוגיות רפואיות

 פונדקאות מבוססת קשר

הזמנה לסדרת הרצאות

 בעשורים האחרונים אנו עדות למהפכת הפונדקאות שמשנה את דפוסי הילודה של המשפחה המסורתית. בעוד שישנם הורים שמצליחים להשיג את תינוקם הנכסף, גדלה תעשייה שקרבנותיה הן בעיקר נשים עניות ממדינות מתפתחות. החל מ-2014 הודו, נפאל ותאילנד מערימות קשיים על הורים המעוניינים בפונדקאות (זוגות נשואים, יחידים וגברים חד-מיניים), ומדינות רבות אחרות לא מאפשרות הסדרי פונדקאות מסחרית.

בישראל, נוצר מצב כלאיים: מחד, גם כאן הנשים פונות לפונדקאות ממניעים כלכליים,   והמרוויחות המרכזיות מהסדרי הפונדקאות הן סוכנויות התיווך. אך בישראל, הפונדקאות נעשית בחסות המדינה ומוסדותיה, הפונדקאות היחידה המותרת היא בתשלום, ופתוחה לזוג הורים נשוי בלבד, ובכך מותירה לא מעט זוגות ויחידים ללא אפשרות לפנות לפונדקאות.

חוקים ומגמות אלו מהווים אתגר חברתי, כלכלי ובעיקר פמיניסטי, אבל גם הזדמנות לבחון מודלים שונים של תהליך הפונדקאות שיאפשר הגשמת חלומות, מימוש עצמי וכבוד לזכויותיהם של כל הצדדים המעורבים בעניין – הנשים הפונדקאיות, ההורים המיועדים, הילדים העתידיים וילדי הפונדקאית – בעודם בתהליך אך גם לאחריו.

אנו ב”אישה לאישה” מעוניינות לבצע סדרה של מפגשים במטרה לבנות מודל חדש בו היחסים בין ההורה/ים לאם הפונדקאית יתבססו על קשר ישיר , אחריות הדדית וקהילתית, על פני המצב הקיים.

במפגש הראשון נארח את ד”ר כרמל שלו להרצאה ודיון. כרמל שלו הינה ד”ר למשפטים וחברה במועצה  לביואתיקה, ראש המחלקה לפריון וחברה במרכז הבינלאומי לבריאות, משפט ואתיקה שליד אוניברסיטת חיפה, ומרצה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה. עבודת הדוקטורט שלה על הפונדקאות  מאוניברסיטת ייל ראתה אור בספר Birth Power: The case for surrogacy (Yale UP, 1989). כמו כן ד”ר שלו ריכזה את וועדת אלוני שעבודתה והמלצותיה שימשו רקע לחקיקת חוק הפונדקאות.

המפגש יתקיים ביום רביעי, 24 לפברואר, בשעה 17:00-19:00,

אשה לאשה, ארלוזורוב 118, חיפה

לפרטים ולהרשמה ולמידע לגבי איסוף מתחנת רכבת מרכז השמונה: נופר הלסט: 050-8629769

Nufarh89@gmail.com

———

פורום נכות ונינוחות: מוגבלות, מגדר, גוף וביטחון ופרויקט פמיניזם ומוגבלות בארגון אשה לאשה

מזמינות אתכן/ם לשיח משותף של נשים פמיניסטיות עם מוגבלויות וללא מוגבלויות (וגם גברים)

                               שופינג:

על נשים ומוגבלות בהקשר של צרכנות, עוני, תרבות הפנאי, קפיטליזם, תקשורת (ופרסום), כוח קנייה, דימוי גוף, קצבאות, נגישות, תכנון סביבה ועוד

מרצה: ד”ר ענת גרינשטיין, אוניברסיטת מנצ’סטר מטרופוליטן, בריטניה

מנחה: אסנת יחזקאל-להט

חברות הפורום ואורחות/ים מוזמנות להציג דברים, חומרי רקע, סרטונים ועוד

ניפגש ביום רביעי 1.4.2015 משעה 17:00 עד 19:00

באוניברסיטת חיפה, בניין המדרגה, חדר 3021

האירוע נגיש לא/נשים עם מוגבלויות וילווה בתמלול 

רונית פיסו, רכזת אשה לאשה, ronitpiso@gmail.com ,054-4750614

ביום המפגש אפשר להתקשר לאסנת יחזקאל-להט להתמצאות באוניברסיטה: 052-8772711