גבר הגר בצפון הארץ, פגש את האשה בתאילנד, התחתן עמה והביא איתה לעולם שני ילדים. הוא החזיק אותם במשך 6 שנים בחדרון מתחת לבית ונהג בהם באלימות פיזית וכלכלית.

האשה וילידיה חולצו אתמול, 31.3.15   על ידי  מירית קרוגליאק, מנהלת פרוייקט מאבק בזנות וסחר בנשים בארגון ‘אשה לאשה’ . האשה, בת 30 וילידת קזחסטן, נסחרה ונוצלה מינית בתאילנד, ובהמשך פגשה בדואי תושב אחד הכפרים בצפון, אשר הביא אותה עימו מתאילנד לישראל ואף התחתן עימה והביא עימה לעולם שני ילדים, וזאת על אף שהוא נשוי לאשה אחרת. האשה סיפרה כי בן זוגה ואבי ילדיה, כיום בני 3 ו- 6, מחזיק אותם בחדרון מתחת לבית בו הוא מתגורר עם משפחתו, וכי היא חיה כך עם ילדיה באימה גדולה, באלימות פיזית וכלכלית. האשה תיארה מסכת איומים, מכות והשתקה, כאשר בכל פעם בה היא מנסה לפנות לבני משפחתו או למכריו בקריאה לעזרה, הדבר מסתיים באלימות קשה כלפיה מצד בן זוגה. האשה סיפרה כי חששה לפנות לקבלת עזרה מהמשטרה והגורמים הרשמיים משום שאין לה אזרחות והיא חוששת לגורלה ולגורל ילדיה. האשה נמצאת בחרדות ומתה מפחד ויודעת שהמבצע עלול לעלות בחייה ולכן פנתה אלינו בזעקה לקבלת עזרה והצלה. 

הבחורה היתה לכודה במשך שש שנים שנים כשהיא בודדה ומפוחדת, חרדה מלפרוץ את מחסום השתיקה ובחשש גדול מהמשטרה, בחשש לגירוש וללקיחת ילדיה מצד אחד, ומצד שני היא חוששת לרצח על כבוד המשפחה מאחר ולא התנהגה כביכול כראוי”.
מירית קרוגליאק מסבירה שהכל התגלה כשהאשה סיפרה על מקרי האלימות למכרה שלה, תושבת הדרום. “היא פנתה אליי וביקשה שאסייע לה. מיד יצרתי איתה קשר ותכננו מבצע חילוץ. הגעתי לשם היום ברכבי הפרטי, כשהאשה היתה איתי בקשר טלפוני כל הזמן עד שהגעתי לאיזור, היא מאוד חששה. כשהגעתי היא הגיעה אליי לרכב ונסעתי עימה לתחנת המשטרה הקרובה שם היא תגיש תלונה.”במקביל אני ועו”ד אורטל רונן שאף היא מארגון ‘אשה לאשה’, נסדר לה מקלט לה ולילדיה ונטפל בכל הנוגע לצו הגנה, ולמיצוי זכויותיה וזכויות הילדים שכלל לא רשומים במשרד הפנים.
(מתוך כתבה של קארין רוזובסקי במעריב. http://www.maariv.co.il/news/israel/Article-470240 )

בשנים האחרונות ישראל עוצמת עיניה ועומדת מהצד אל מול שינוי פניה של תופעת סחר בנשים, שהולכת ותופסת תאוצה.

אחת השיטות לסחר בנשים כיום היא על חשבון השמלות הלבנות. מתגלים יותר ויותר מקרים שבהם יש אלימות פיזית, מינית, כלכלית,
נפשית ואי הסדרת המעמד אשר יוצרת תלות מוחלטת כך שהאישה חסרת זכויות.
הנשים וילדיהן אינם רשומים במשרד הפנים, כביכול, אינם קיימים מבחינת המדינה. כך שאם יעלימו אותם,  אף אחד אפילו לא ידע.
 תודה מיוחדת  לסמדר סלומון​ רניום 75  ולכל הנרתמות המדהימות להעלאת הנושא על סדר היום הציבורי קארין רוזקובסקי​ ,  אלון שני ,אליענה שפיר ועוד נשם,  אתן עוזרות לכולם להתעורר ולפעול למיגור התופעה, להגביר ענישה, ולדאוג לזכויות אותן נשים אומללות. אין ספק שלתקשורת יש כוח רב ואולי בזכותכן המשטרה והכנסת יתעוררו ויפסיקו לסווג כעבירה “רגילה” של אלימות במשפחה.

קישורים לכתבות על המקרה: 

קארין רוזובסקי. ( 31 במרץ, 2015). אשה שבעלה החזיקה בתנאים קשים חולצה ע”י ארגון “אשה לאשה”. מעריב.
http://www.maariv.co.il/landedpages/printarticle.aspx?id=470240

אליענה שפר. 31 במרץ, 2015). היום: חילוץ דרמטי של אישה שהוחזקה, במשך שנים, בתנאי עבדות על ידי בעלה בחדרון מתחת לבית. NEWS חיפה קריות.נט.
http://www.newshaifakrayot.net/?p=8106.

 

 

 

Similar Posts
  • אשה לאשה מציגות: ערב סטנדאפ
  • “לא שקופה” –  6.5.19 – תיעוד הכנס
  • הזמנה לכנס לא שקופה: היבטים אישיים, רפואיים ומוסדיים בהתמודדות ‏ עם מחלות בלתי מוכרות ב-6.5.19‏